Izvēloties kravas automašīnu riepas, jāņem vērā kādos apstākļos riepas tiks lietotas un uz kuras no kravas automašīnas ass riepas tiks uzstādītas. Mūsu sortimentā ir kravas auto riepas visiem pielietojumiem un visās cenu kategorijās. Sākot no lētām Ķīnā ražotām kravas auto riepām līdz pat premium klases riepām ar izcilu veiktspēju.
Autoriepu nams noliktavā ir premium riepu ražotāju Goodyear un Dunlop kravas riepas, kā arī Goodyear ražotās ekonomiskās klases kravas riepas Debica. pārstāvam arī tādu zīmolu kā Dayton. Dayton ir ekonomiskās klases riepas, ko ražo Bridgestone. Papildus šiem zīmoliem noliktavā ir arī Taivānā ražotās LingLong kravas riepas un dažādu zīmolu ķīniešu lētas kravas riepas.
Tirdzniecībā pieejami arī kravas automašīnu diski dažādās cenu kategorijās.
Kravas automašīnu riepu montāža Ziepniekkalna ielā 2!
Lasīt tālākPēc pielietojuma kravas riepas iedalās tālbraucēju (long haul), reģionālajās (reigional), bezceļu (off road), autobusu (bus/coach) un ziemas riepās. Long haul riepas paredzētas starptautiskajiem pārvadājumiem. Vilcējiem un piekabēm, kas veic ilgus un nepārtrauktus pārbraucienus pa automaģistrālēm. Reģionālās kravas riepas tiek izmantotas reģionālajiem pārvadājumiem, piegādes transportam un citiem kravas transportlīdzekļiem, kas pārsvarā pārvietojas pa asfaltētiem ceļiem. Bezceļu kravas riepas izvēlas automašīnām, kuru ikdienas vide ir grants ceļi, būvlaukumi, izgāztuves un citas vietas ar agresīvu ceļa segumu. Autobusu riepas, kā jau to vēsta nosaukums, ir paredzētas uzstādīšanai uz autobusiem. Autobusu riepas pārsvarā ir ar līdzenāku, mazāk agresīvu protektoru. Ziemas kravas auto riepas pārsvarā izvēlas pārvadātāji, kuri veic pārvadājumus uz Skandināvijas valstīm, kur šāda riepu lietošana ir paredzēta likumdošanā un to pieprasa laika apstākļi. Latvijā likumdošana neprasa ziemas kravas riepu lietošanu, bet ir valstis, kur ziemas riepām ir jābūt obligāti. Par ziemas riepām var tikt uzskatītas riepas, kas ir marķētas ar 3PMFS (Three Peak Mountain Snowflake) sniegpārslas simbolu uz trīs kalnu fona. Saraksts ar valstīm un datumiem, kurās ir jālieto ziemas kravas riepas var atrast šeit
Pēc riepu novietojuma uz automašinas asīm izšķir stūrējošās (Steer), dzenošās (Drive), piekabes (Trailer), universālās (All) un iespējamas ir arī riepas, ko var uzstādīt uz stūrējošās ass un piekabes (Steer/Trailer). Stūrējošās riepas pārsvarā ar simetrisku, garenvirziena protektora zīmējumu lai nodrošinātu pēc iespējas precīzāku reakciju uz stūres kustībām. Dzenošās ass riepas ir ar kubikveidīgu vai skujiņveidīgu protektoru. Šāda veida protektora zīmējums spēj nodrošināt lielāku saķeri ar ceļa segumu un ļauj kravas automobīlim virzīties uz priekšu. Piekabes riepas ir ar taisnvirziena vai zigzaveida protektoru. Bezceļu piekabes riepas ir ar rupju zigzaveida vai rupju rombveida protektora rakstu. Universālās riepas pārsvarā tiek uzstādītas uz autobusiem un vizāli izskatās, kā kravas automašīnas priekšējās riepas. Steer/Trailer riepas var tikt uzstādītas gan uz automašīnas priekšejās ass gan uz piekabes tiltiem. Piekabes riepas ar apzīmējumu FRT (Free Rolling Tire) ir kategoriski aizliegts uztādīt uz automašinas priekšējas ass.
Līdzīgi, kā vieglo automašīnu riepām, arī uz kravas auto riepām ir izvietotas uzlīmes ar riepu energoefektivitātes rādītājiem. Svarīgākais kravu pārvadātājiem ir degvielas ekonomijas rādītājs. Lieliem autoparkiem pat viena litra degvielas ekonomija uz 100 kilometriem gada griezumā ir milzīga naudas ekonomija, tāpēc šim rādītājam ir jāpievērš pastiprināta uzmanība. Izvēloties riepas ar augstāku degvielas ekonomijas klasi, 50 automašīnu autoparkam ir iespējas ietaupīt pat līdz 45 000 EUR. Valda maldīgs uzskats, ka uz vilcēja ir jāuzstāda labas riepas, bet uz piekabes var tikt uzstādītas jebkādas riepas. Maldīgs šis uzskats ir tāpēc, ka piekabe veido 50% no kopējā vilcēja sastāva rites pretestības. Attiecīgi priekšējās ass ietekme uz kopējo degvielas ekonomiju ir 17%, bet dzenošās ass 33%.
Noteikumi par teknisko apskati paredz, ka kravas auto uz priekšējās ass drīkst būt tikai vienādas riepas. Jābūt vienam ražotājam un identiskam protektoram. Priekšējās riepas nedrīkst būt atjaunotas. Uz pārējām kravas automašīnas asīm DRĪKST BŪT dažādu ražotāju riepas ar dažādu protektora zīmējumu. Minmālais protektora atlikums kravas automašīnām vasarā ir jābūt ne mazākam, kā 1,6mm, autobusiem - 2mm. Laika posmā, kad ir paredzētas ziemas riepu lietošana (01.12 - 01.03), minimālais protektora atlikums kravas auto riepām ir jābūt 2mm bet autobusiem 3mm.